NL

FR

De Sandberg Stichting

De Sandberg Stichting is opgericht in 1889 doordat Jonkheer Albertus Sandberg (1810-1888) daartoe bij testament besloten had. De Stichting werd zijn erfgenaam en is sindsdien statutair gevestigd in Zwolle.

Het doel van de Stichting is onveranderlijk statutair als volgt bepaald:

Alleen en uitsluitend wettige afstammelingen van wijlen Jonkheer Mr. Albertus Sandberg (1768-1843) en Reiniera Schrassert (1770-1814), die bij onafgebroken vererving de naam Sandberg dragen, alsmede de weduwen wier enige of laatste echtgenoot een zodanige afstammeling was, zijn gerechtigd om uit de stichting voordeel te genieten.

Het Bestuur van de Stichting neemt, binnen de nauwe grenzen en de beperkte mogelijkheden van de stichting, aanvragen in overweging voor persoonlijke financiële ondersteuning wanneer die rechtstreeks en correct ingediend worden door personen zoals hierboven omschreven.

Zij die menen aan het criterium van de statuten te voldoen én op enig moment in aanmerking willen komen voor ondersteuning kunnen zich via de op deze site aangegeven knop ( contact ) en na volledige invulling van alle vragen op het formulier, met het secretariaat in verbinding stellen.

Na controle op juistheid en volledigheid van de geleverde gegevens zal het Secretariaat van de Stichting contact met U opnemen.